2010. július 21., szerda

Láncvonal

Tegnap láncvonalat bütyköltem Dusikán, az esőbringán. Illetve érdekes a dolog, mert a vonal eddig is milliméterre stimmelt, de... az volt, hogy a hajtókar a nagyon rövid tengelyhossz (107mm) miatt hozzáért a monoblokk széléhez. Na ezért én a tengely és a hajtókar közé bekókányoltam némi sörösdoboz darabokat, gondolván, hogy az majd kissé távtart. A súrlódás jól meg is szűnt, de a hajtás úgy kerregett, mintha legalábbis 4-5mm difi lenne a láncvonalban. Ráállítottam a neuronokat, hogy a szabad pillanatokban játszanak el a dologgal. És tegnap megszállt az ihlet. Előbb feltettem egy másik láncot, hogy hátha ott a bibi, de nem. Ekkor vettem észre, hogy elöl a lánctányér imbolyog (alig, de ehhez épp eléggé). Natürlich a sörösdobozizék miatt. Így aztán hajtókarokat leszedtem jól, a sörösdoboz-alátéteket kiszedtem, és egy reszelővel a belső oldalából legyalultam egy kis anyagot. Most se súrlódás, se imbolygás. Pöpec csöndes lett, (érdekes módon a kerék fix oldala eddig is elég halk volt, a szabadonfutós adta a zaj javát), bár utcára nem mentem vele még. Szóval azt hiszem, itt az ideje a bringa optikai tuningjának nekifeküdni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése